Aturem la Invasió

Entre totes podem marcar la diferència. Trenquem el silenci i aturem la invasió.

La campanya Aturem la Invasió és una campanya de solidaritat que busca denunciar la invasió que Turquia està duent a terme des del 9 d’octubre sobre el territori del nord i est de Síria. La campanya té l’objectiu de solidaritzar-se amb els pobles de la zona atacada, donar visibilitat a l’ofensiva i exercir pressió a les institucions, per tal que la pressió internacional aturi aquest atac, que ja ha donat moltes mostres de violacions dels drets humans, – com l’ús d’armament químic, tortures i mutilacions de cossos, execucions de líders polítiques, o els bombardejos sobre hospitals o dipòsits d’aigua essencials per a garantir els subministraments a la població- i que té com a objectiu la neteja ètnica al nord i est de Síria, perpetrant-hi un genocidi sobre la població kurda, i altres pobles. A més, nombroses cèl·lules dorments d’Estat Islàmic estan aprofitant la situació per reactivar-se i han crescut els atemptats a la regió.

VIDEO

Des de la campanya Aturem la invasió es fa una crida a tothom (col·lectius, entitats, organitzacions, institucions, sindicats i persones individuals) per manifestar-se en contra de la invasió, condemnar les atrocitats comeses per l’estat turc i les seves milícies jihadistes síries aliades, i donar suport a l’Administració Autònoma del Nord i Est de Síria que representa un projecte polític basat en la democràcia directa, la interculturalitat, l’alliberament de les dones i el respecte al medi ambient.

Pocs dies després de la roda de premsa de presentació de la campanya, el 31 d’octubre, nombroses organitzacions i entitats s’hi van adherir, com la Xarxa d’Economia Solidària de Catalunya, el Centre Delàs d’Estudis per la Pau, Arran, CDR, CNT, CGT de Catalunya i l’Assemblea Nacional Catalana, entre d’altres.

La campanya fa una crida a:

• Exigir als nostres governs la fi del comerç d’armament amb Turquia.

• Fer una crida a la Unió Europea i a les organitzacions internacionals per trencar el seu silenci i prendre mesures immediates com la declaració d’una zona d’exclusió aèria a la regió.
  • Deixar de consumir productes turcs, i sumar-se al boicot acadèmic i cultural per pressionar al govern turc a aturar la invasió.

Organitzar-nos i participar en convocatòries i accions de rebuig contra la invasió turca del nord i est de Síria.

Web: Aturem la Invasió

Twitter: @aturemlainvasió