Riseup 4 Rojava

Desde el cor de la Revloció de Rojava, arriba una crida internacionalista per combatre el feixisme turc, uneix te!

Dempeus per a Rojava

Està formada per diferents organitzacions, iniciatives i campanyes de molts països i es basa en les experiències comunes de solidaritat internacionalista amb la revolució de Rojava, el moviment d’alliberament kurd i el sistema de confederalisme democràtic del nord i est de Síria. Amb la campanya i la plataforma es vol ampliar aquesta solidaritat i unir les diferents organitzacions, campanyes i iniciatives existents.

La campanya parteix de la diversitat com a força. Per això, està formada per organitzacions amb tradicions i pràctiques polítiques diferents, però unides en la defensa de la revolució al Kurdistan i els seus èxits. A través de diferents accions en indrets diversos del món, es lluita per aquests objectius i per enfrontar-se el feixisme i a l’imperialisme a tot el món.

En concret, la solidaritat amb Rojava es mostra a través dels següents objectius i accions:

• La defensa de la Revolució i els seus èxits: “ens alineem amb la revolució al Kurdistan, la lluita contra la major manifestació de feixisme del nostre temps, i per l’alliberament de la dona i de la societat”.
  • Aturar, bloquejar i ocupar empreses i institucions financeres que donen suport al feixisme turc militar o financerament. Això contempla des de difondre informació a accions de masses i desobediència civil.
  • Denunciar a totes les associacions, governs i aliances que donen suport a l’estat feixista turc. S’oposen a les polítiques d’intervenció i a l’activitat dels països de l’OTAN i de la Federació Russa a l’Orient Mitjà.
  • Evitar que les mentides de la propaganda turca es propaguin i d’aquesta manera negar al feixisme turc qualsevol espai per respirar: “el feixisme turc és el nostre enemic comú, la nostra unitat és l’antifeixisme internacionalista”.

A Catalunya es participa a la campanya # riseup4rojava a través del Comitè de Resistència Internacionalista (CRI), una plataforma de col·lectius que treballen conjuntament contra les amenaces i els atacs al territori del nord i est de Síria i que han organitzat diverses accions des de l’inici de la invasió. La Plataforma Azadi forma part del CRI.

Web: Riseup4rojava.org

Twitter: @riseup4rojava