Women Defend Rojava

La campanya Women Defend Rojava ha estat promoguda per les dones de Kongra Star, la organitzacions de dones de Rojava.

Dones defensen Rojava

L’objectiu de la campanya és coordinar la resistència internacional en solidaritat amb les dones del nord i est de Síria i la defensa de la revolució de Rojava, i del seu model d’alliberament de la dona, contra la guerra d’ocupació de l’estat turc.

Tant en l’ocupació d’Afrin com ara en la invasió de Rojava la violència és més greu i intensa contra les dones, amb violacions, segrestos i violència de gènere, utilitzats sistemàticament com a armes de guerra. En són exemples Hevrîn Xalef, copresidenta del Partit del Futur de Síria, que va ser torturada i assassinada juntament amb vuit persones més, i el seu cadàver va ser mutilat; Aqîde Usman que, com a membre de l’assemblea de dones per la justícia, es va dirigir a Serêkaniye per defensar les seves terres com a escut humà i va perdre la vida en un comboi civil que va ser atacat per les forces aèries de l’Estat turc; i Amara Renas, lluitadora de les YPJ i successora de milers de companyes que van derrotar a ISIS, assassinada durant la seva resistència contra les bandes de l’Estat Islàmic que ara s’uneixen al feixisme d’Erdogan.

Les dones estan lluitant contra aquests atacs brutals amb les seves organitzacions; resisteixen a tots els nivells, i estan a l’avantguarda de la creació d’una societat democràtica i lliure. Estan disposades de defensar el que han construït. Ens diuen que “la revolució de Rojava amb el seu compromís amb la llibertat i la igualtat, es va convertir en una pràctica i una esperança per a totes les dones. Per tant, totes les dones que lluiten i resisteixen en el món han d’unir les seves veus ara contra aquestes mentalitats patriarcals, agressives i ocupants i les polítiques de guerra“.

Per això, està naixent una gran solidaritat a escala mundial dels moviments, organitzacions i col·lectius de dones per donar suport a la resistència de Rojava, a través de la creació de grups de suport que s’articulen com a comitès territorials WomenDefendRojava. Aquests comitès connecten les accions d’arreu del món, – en forma de manifestacions, marxes, boicots, inundació de les xarxes socials, declaracions, etc.-, i demostren la força de les dones organitzades.

A Catalunya s’estan creant també comitès WomenDefendRojava i s’està articulant el suport a la campanya a través d’Azadî Jin Catalunya, un col·lectiu no-mixte de dones, bolleres, trans i identitats no- binàries inspirat en la Jineolojî, que és la ciència desenvolupada per les dones kurdes a través de la seva lluita per l’alliberament de gènere. Es tracta d’un col·lectiu de solidaritat, difusió d’idees i d’accions, basat en la necessitat de crear un espai autònom per tal de formar-se i  coordinar-se amb altres estructures no-mixtes locals. Treballa amb una perspectiva feminista i internacionalista i és un dels seus objectius “recuperar, reconèixer i narrar la nostra història, la que ens han volgut extirpar però que teixint aliances i complicitats ja estem recuperant”. Des de la Plataforma Azadi tenim amb Azadî Jin Catalunya una relació de cooperació des d’un mateix sentir i objectiu de suport a la revolució de Rojava i el seu model de Confederalisme Democràtic.

“En tots els nostres diferents colors, però juntes en els nostres objectius, aturarem la guerra de l’Estat turc contra la dona, la democràcia i la llibertat”

Website : Women Defend Rojava

Mail: womendefendrojava@protonmail.com