Concentració contra els darrers atacs turcs al camp de refugiades de Maxmur, Shengal i a la guerrilla kurda a les muntanyes

El dimecres 17 de juny una trentena de persones, convocades per la Plataforma Azadi i Azadi Jin, s’han concentrat davant del consolat de Turquia per denunciar la última operació d’atac al Kurdistan per part de l’exèrcit turc, aquesta vegada sobre el camp de refugiades de Maxmur, un hospital i vàries zones de Shengal, i algunes bases de la guerrilla kurda a les muntanyes, a Bashur (Kurdistan del sud, Iraq).

Durant la concentració s’han cridat consignes davant del consolat, custodiat per la policia, com ara “Europa i Turquia aliança genocida”,  “Erdogan assassí”; “Europa apunta, Turquia dispara”, o “Contra el feixisme d’Erdogan, internacionalisme i solidaritat”, amb la finalitat de denunciar tant els atacs genocides del govern turc com les polítiques del silenci, la impunitat i la col·laboració europees i internacionals.

A continuació reproduïm el comunicat que s’ha llegit:

Contra l’imperialisme d’Erdogan, solidaritat amb kurdistan

La nit del passat 15 de juny més de 20 avions de combat de l’exèrcit turc van atacar simultàniament el camp de refugiades de Maxmur, un hospital i vàries zones de Shengal, i algunes bases de la guerrilla kurda a les muntanyes, tots ells llocs ubicats al sud del Kurdistan – nord d’Iraq- mentre el govern de Turquia anunciava l’inici de l’operació “urpa d’àguila”.

Per una banda, Maxmur és un camp de refugiades format per famílies kurdes que es van veure obligades a fugir de la repressió i les massacres de l’Estat turc durant els anys 90. Va ser el primer lloc on es va començar a posar en pràctica el projecte del Confederalisme Democràtic, amb les bases de la democràcia, l’ecologia i l’alliberament de les dones, conegut avui especialment a través de la Revolució de Rojava. Per altra banda, Shengal, on l’any 2014 milers i milers de yazidís van ser assassinades per part de DAESH i 5000 dones van ser capturades i venudes com esclaves en els mercats de DAESH. Recentment, famílies yazidís refugiades estaven començant a tornar a les seves llars reconstruïdes a Shengal. Als cims de les muntanyes, la mateixa guerrilla que el 2014 va baixar cap a les regions com Shengal per a alliberar-les del terror del DAESH, avui és bombardejada quasi diàriament per drons i avions de guerra de Turquia, que amb l’excusa del terrorisme, tracta d’ocultar els seus plans neo otomans i el genocidi cultural i polític.

Aquests atacs estan relacionats amb la guerra d’ocupació que l’exèrcit turc i els seus mercenaris jihadistes varen iniciar el 2018 a Rojava amb l’ocupació d’Afrin, seguint amb l’ocupació de Serêkaniyê des de l’octubre de 2019 juntament amb els constants atacs que des de llavors succeeixen periòdicament, a més de la crema de camps de cultiu i el control de l’entrada d’aigua mitjançant les preses dels rius Tigris i Èufrates que es troben en territori de Turquia. Es relacionen també amb la repressió política que el govern feixista dels partits AKP-MHP du a terme sense descans a Turquia i Bakur – Kurdistan del nord -, amb desenes de milers de preses polítiques i la destitució i empresonament de coalcaldesses i coalcaldes escollits democràticament per la població kurda.

Volem mostrar el nostre suport als pobles de Kurdistan i el nostre posicionament amb el projecte polític de vida lliure que suposa el Confederalisme Democràtic. Condemnem les aliances econòmiques, polítiques i militars de l’Estat espanyol amb el govern de Turquia, a més del silenci còmplice de l’OTAN, l’ONU, els EUA, l’Iraq, Rússia i el Govern Regional del Kurdistan presidit pel partit nacionalista PDK.

No passarà el feixisme d’Erdogan!
Solidaritat i germanor amb Kurdistan!
Jin jiyan azadî – dona vida llibertat!