Per la pau al Kurdistan, llibertat Abdullah Öcalan!

Des de la Plataforma Azadi de Barcelona volem sumar-nos a la iniciativa internacional “Llibertat per a Abdullah Öcalan: pau al Kurdistan”, i enviar ànims a les activistes mobilitzades per la seguda davant del Consell d’Europa a Estrasburg contra l’aïllament d’Öcalan a la presó de l’illa Imrali.

Abdullah Öcalan es va veure obligat a abandonar Síria el 9 d’octubre de 1998 per les amenaces de l’Estat turc sobre l’estat sirià. Va recórrer diversos països fins que el 15 de febrer del 1999 va ser capturat a l’aeroport de Nairobi (Kenya) en una operació conjunta dels serveis d’intel·ligència estatunidenc, israelita i turc. Des de llavors l’estat turc ha mantingut al líder kurd en règim d’incomunicació total a la presó d’alta seguretat d’Imrali.

L’empresonament d’Öcalan també representa la repressió contra el dret d’autodeterminació dels pobles, contra models socials democràtics i autoorganitzats, i contra totes aquelles persones que lluiten per una solució democràtica a Turquia. Per exemple, en els últims 3 anys 5.000 membres del HDP han estat detinguts i 50 dels 65 ajuntaments en les seves mans han estat intervinguts pel Ministeri d’Interior turc.

Per tot això, volem afegir-nos a la crida per la llibertat d’Abdullah Öcalan. El seu alliberament és un pas necessari trobar una solució política que permeti la pau al Kurdistan.