Sobre nosaltres

La Plataforma col·labora amb organitzacions kurdes per crear un moviment de solidaritat que lluita per la llibertat de tots els pobles.

Com va néixer la Plataforma Azadî

Som un col·lectiu de solidaritat amb el Kurdistan i de difusió i defensa del Confederalisme Democràtic, com a forma d’organització política desenvolupada pel moviment d’alliberament kurd, basada en la democràcia de base, l’alliberament de la dona i la protecció de l’ecologia.

Per això, organitzem actes, xerrades i esdeveniments per visibilitzar la lluita del poble kurd, i especialment la revolució de Rojava, així com accions de protesta i de denúncia dels atacs que rep el poble kurd i altres pobles que s’organitzen sota el paraigües del Confederalisme Democràtic, com està succeint actualment amb la invasió del nord i est de Síria per part d’Erdogan.

Participem en campanyes internacionals de solidaritat amb el poble kurd, així com en espais a Catalunya de solidaritat internacional amb diferents lluites contra el capitalisme, el colonialisme, el racisme, l’estat i el patriarcat que han declarat la guerra als pobles i a les seves gents.

Des del col·lectiu també volem contribuir a donar a conèixer la cultura kurda i a generar espais de trobada entre persones kurdes, catalanes i d’arreu que viuen a Barcelona o a Catalunya, a través d’esdeveniments com la Mostra de Cinema Kurd de Barcelona i la celebració del Newroz.