Solidaritat i lluita antifeixista, de Barcelona al Kurdistan

El 31 de gener es va celebrar el I aplec antifeixista del Turó de la Rovira a la ciutat de Barcelona. L’acte va ser organitzat per col·lectius i organitzacions del moviment popular dels barris de la ciutat i va tenir una gran afluència del moviment antifeixista barcelonès. S’hi va fer un homenatge a les lluitadores antifeixistes que al llarg de la història han donat la vida per lluitar contra el feixisme. Per això s’ha celebrat en aquestes dates, en commemoració de l’entrada de les tropes feixistes franquistes a Barcelona el 26 de gener de 1939. S’hi van fer diversos parlaments en record de les lluitadores antifeixistes, tant de Catalunya com de les internacionalistes que durant la Guerra Civil van venir de tot el món per ajudar a protegir la revolució social. Un dels parlaments, recordant que el feixisme és internacional i actual, es va fer en reivindicació de la lluita que actualment se segueix duent a terme a Kurdistan, en record de totes les lluitadores que estan donant la seva vida fent front al feixisme de l’Estat Turc i l’Estat Islàmic. També es va alertar de la possible imminent invasió turca que s’espera al nord-est de Síria i diverses zones del Kurdistan Iraquià, com ara la regió autònoma de Shengal, el camp de refugiades de Maxmur i zones muntanyoses kurdes.